top of page
  • Writer's pictureRuska-Lintu Huhtanen

Preparing for my internship in London

Updated: Mar 4, 2019



Aloitan tämän blogin kirjoittamisen, sillä olen lähdössä työharjoitteluun Lontooseen. Tästä alkaa mun ensimmäisen blogini ja ensimmäisen blogipostauksen teko!


Mun nimi on Ruska-Lintu Huhtanen ja mä olen 19-vuotias Turkulainen naisenalku. Mä opiskelen tekstiili- ja vaatetusalan mittatilausompelijaksi nyt kolmatta vuotta. Jo opintojen alkuaikoina mulle oli selvää, että jossain kohtaa opiskelujani haluan lähteä ulkomaille työharjoittelujaksolle. Nyt se viimein tapahtuu viiden päivän päästä!


 

I'm starting to write this blog because i'm going to do my internship in London. This is going to be my first blog and my first blog post!


My name is Ruska-Lintu Huhtanen and I'm 19 years old student from a city called Turku in Finland. I study in textile and fashion industry. When I started to study this field I knew that in sometime during my studies, I want to go to an internship to some other country. Now it's finally happening in five days.





Kävin 2017 syksyllä Lontoossa neljän päivän turistimatkalla ja silloin tuli kierrettyä kaikki pakolliset matkakohteet, kuten London eye, Madame Tussaudin vahakabinetti ja London Dungeon. Silloin mulle tuli semmoinen olo, että tänne mä haluan uudestaan. Lontoo jätti mulle niin paljon kokemattomia asioita ja hetkiä sinne ja nyt mun on mahdollisuus päästä kokemaan ne ja lisäksi työharjoittelu upeassa yrityksessä!


Viime syksynä aloinkin miettiä, että miten mun olisi mahdollista saada työharjoittelupaikka Lontoosta. Laitoin FB-postauksen finnish people living in london -ryhmään, että olisko kellään tietoa mistään vaatetusalaan liittyvästä yrityksestä, joka voisi ottaa mut harjoittelijakseen. Mulle tulikin aika pian vastaus, että jos haluan tulla Minna nimiseen hääpukuja tekevään suomalaiseen yritykseen, niin he mielellään ottaisivat minut sinne.


 

In autumn 2017 i went to London for a four day tourist trip and visited places as London eye, Madame Tussaud and London Dungeon. After the trip I felt like I have to come here again, as London left me with many unexperienced things and moments. Now I have a chance to experience them in addition to my internship in an amazing company!


Last autumn i began thinking how is it possible for me to get an internship in London.

I posted in a Facebook group called "Finnish people living in London" asking if anyone had information about a clothing company that would take me as an intern. Soon after that I got a reply if I wanted to go to a wedding dress company called "Minna", and they would gladly take me in.






Heti, kun sain tämän tarjouksen avasin googlen ja rupesin etsimään tietoja tästä yrityksestä. Mua itseäni viehätti eniten se miten kaikki hääpuvut ovat uniikkeja ja morsiamiensa näköisiä. Vintage -henkinen tyyli ja pukujen kauniit yksityiskohdat ovat ihania. Myös se, että ympäristö asiat ja kierrätys ovat yrityksen arvoissa oli tietona mulle tärkeää ja arvostettavaa. Joten kaikin puolin upea mahdollisuus mulle.


Toivon ja uskon, että tämä harjoittelu tulee opettamaan mua paljon ammatillisesti ja tulen kasvamaan myös ihmisenä tämän reissun aikana.


Pikku hiljaa valmistaudun lähtöön ja pakkailen tavaroita. Vielä pitäisi viedä koira hoitoon ja juhlia Miikan syntymäpäivää, mutta lähtö tulee nopeammin, kuin huomaankaan. Seuraava blogipostaus tuleekin sitten Englannista. Jännittävää!


 

As soon as I got the offer, i opened google and started searching for information about the company. Personally I liked how the wedding dresses were unique and bride looking. The vintage style and beautiful details on the dresses are something I like very much. In addition it was important to me that recycling and environment matters are important to the company. All around a great opportunity for me.


I hope and believe that this internship will teach me professionally and that I will grow as a person during this trip.


Now i am preparing for my leave and packing stuff. I still need to take my dog to my aunt and celebrate my boyfriends birthday. So soon I have to leave. The next blog post is coming from London. So exiting!






130 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page